Salgs- & Leveringsbetingelser

Blue Office sætter både kunder og servicen i højsædet og bestræber sig på, at skabe værdi gennem kvalitetsbevidsthed.

Kontakt kundeservice på alle hverdage mellem kl. 9:00 - 14:00

Kundekonto:
Blue Office sælger udelukkende til erhvervskunder med adresse i Danmark ( ekskl. Færøerne og Grønland).

Ny kunde                                  : udfyld kundekonto oprettelsen.
Eksisterende kunde                : login med e-mail & password ved bestilling i webshop.
Glemt password                      : få tilsendt pr. mail.

Rabat:
10% rabat på første ordre (gælder ikke volumevarer, månedens tilbud & skaffevarer samt kan ikke kombineres med andre rabatter) til alle nye kunder  -  rabat fremgår på faktura.

Produkter:     
Alle produkter er anført med en salgspris ekskl. moms pr. enhed. (Priser fremgår både ekskl. & inkl. moms i indkøbskurv).

Som udgangspunkt er pr. enhed lig med pr. stk. med mindre der er oplyst anden enhedsbetegnelse på et produkt (f.eks.: 1 pakke med 500 stk.)

Vær opmærksom på at nogle produkter har følgende tekst "Dette produkt bestilles med et minimum antal...."    -  det betyder, at det pågældende produkt sælges i et bestemt antal, og at det kun kan bestilles ved, at købe et bestemt antal ad gangen (f.eks. et produkt med et minimum antal på 10 enheder ad gangen kan kun bestilles med 10 stk. ad gangen  - det er ikke muligt at bestille 11 stk. men der imod 10, 20 30 osv.)

Ordrebekræftelse:     
Et køb er endeligt, når Blue Office skriftlig har bekræftet ordren ved, at fremsende en ordrebekræftelse.    

Levering til købers firma adresse:      

Blue Office lagerfører varer på to forskellige lagre. Det kan derfor forekomme at en ordre leveres i to separate forsendelser.

Blue Office tilstræber altid Dag-til-Dag levering (med udgangspunkt i når et køb er endeligt) på alle lagervarer, dog tages der forbehold for forsinkelser såsom varer i restordre, udgået varer, fejlsortering, lager- & logistiskforhindringer, udefrakommende påvirkninger fra tredjepart og producenter samt kreditgodkendelser. Vi gør naturligvis alt hvad vi kan for at undgå forsinkelser og beklager de ulemper som dette må medføre.

Uanset årsagen til forsinkelsen kan Blue Office ikke drages til ansvar eller blive pålagt erstatningspligt. Det må forventes at leveringsforsinkelser medfører ekstra leveringstid på minimum en hverdag.              

Ligeledes forventes op til 10 Hverdage på levering af skaffevarer (ordrer indeholdende skaffevarer sendes som udgangspunkt som en samlet ordre).

Ved levering skal køber kvittere for modtagelse (det er ikke muligt at få leveret på firma adresse uden, at køber kvitterer for modtagelse) samt straks sikre sig, at dét der er modtaget stemmer overens med følgeseddel  -  i tilfælde af mangler se punkt: Fejlekspederede varer. 

I ferieperioder og op til helligdage kan der forekomme levering af lagervarer på op til 3 hverdage.

Levering til pakkeshop (driver køber erhverv fra sin bopæls adresse vil levering altid være til pakkeshop  -  kontakt kundeservice for yderligere info):      

Blue Office lagerfører varer på to forskellige lagre. Det kan derfor forekomme at en ordre leveres i to separate forsendelser.

Blue Office tilstræber altid Dag-til-Dag levering (med udgangspunkt i når et køb er endeligt) på alle lagervarer, dog tages der forbehold for forsinkelser såsom varer i restordre, udgået varer, fejlsortering, lager- & logistiskforhindringer, udefrakommende påvirkninger fra tredjepart og producenter samt kreditgodkendelser. Vi gør naturligvis alt hvad vi kan for at undgå forsinkelser og beklager de ulemper som dette må medføre.

Uanset årsagen til forsinkelsen kan Blue Office ikke drages til ansvar eller blive pålagt erstatningspligt. Det må forventes at leveringsforsinkelser medfører ekstra leveringstid på minimum en hverdag.              

Ligeledes forventes op til 10 Hverdage på levering af skaffevarer (ordrer indeholdende skaffevarer sendes som udgangspunkt som en samlet ordre).

Ved levering til pakkeshop skal køber sørge for, at afhente sine varer samme dag som varerne er tilgængelig i pakkeshop (afhentes varer ikke samme dag forbeholder Blue Office sig retten til at afvise behandling af defekte, fejlekspederede og transportskadede varer) samt straks sikre sig, at dét der er modtaget stemmer overens med følgeseddel  -  i tilfælde af mangler se punkt: Fejlekspederede varer. 

I ferieperioder og op til helligdage kan der forekomme levering af lagervarer på op til 3 hverdage.

Fragt:        
Altid fragtfri levering når der bestilles for minimum 399,- kr. ekskl. moms.
Det er dog muligt at få leveret ordrer under 399,- ekskl. moms ved at betale et ekspeditionstillæg.

Ordrer mellem 250 og 398,- kr. ekskl. moms faktureres et ekspeditionstillæg pålydende 16,- kr. ekskl. moms.  
Ordrer under 249,- kr. ekskl. moms faktureres et ekspeditionstillæg pålydende 56,- kr. ekskl. moms.

Ekspeditionstillæg fremgår både i indkøbskurv og på faktura.                                    

Miljøtillæg:          
Ingen afgifter og miljøtillæg pr. 10 Februar 2017 

Blue Office har altid fokus på miljøet og har som et naturligt tiltag valgt, at alle lovpligtige, statslige energi- og miljøafgifter i Danmark og EU, som har med affaldsgebyrer at gøre, herunder f.eks. PVC-, batteri- og WEEE-afgifter ikke tillægges vores kunder.

Alle samarbejdspartnere er lige så valgt med fokus på miljømæssig bæredygtighed.            

Garanti:
På alle varer er der garanti jf. købelovens bestemmelser.
Blue Office indkøber kun originale og anerkendte produkter - Datablad kan bestilles hos kundeservice.

Hvis disse på nogen måde forårsager skade på købers maskine, direkte eller indirekte, tages produkterne retur til kreditering, men Blue Office kan ikke drages til ansvar for købers reparationsregning.

Undgå værdiforringelse ifm. opbevaring af forbrugsvarer:
Det anbefales, at Køber ikke opbevarer forbrugsstoffer under følgende forhold:

• Temperatur højere end 40 °C
• Relativ fugtighed på under 20% eller over 80%
• Et miljø med ekstreme ændringer i fugtighed eller temperatur.
• Direkte sollys eller rumbelysning.
• Støvede steder.
• I en bil over en længere periode.
• Et miljø, hvor korrosive gasser er tilstede.
    
Forbehold:
Blue Office forbeholder sig retten til, uden forudgående varsel, at ændre priser i sortimentet samt tager forbehold for trykfejl, udsolgte varer, svigtende leverancer fra producenter og force majeure. 
Driftstab, avancetab og indirekte tab dækkes ikke.     

 Betaling:  
8 dage netto (Kredit ydes under forudsætning af kreditgodkendelse. I tilfælde af, at kreditgodkendelse ikke kan gennemføres er forudbetaling en nødvendighed). Blue Office sender faktura ud elektronisk.

Ved betaling efter forfaldsdato debiteres morarenter pr. påbegyndt måned og rykkergebyr pålydende kr. 100,00 pr. rykkerskrivelse. 
Ved inkasso varsel debiteres kompensationsbeløb pålydende kr. 310,00 i henhold til rentelovens §9A, stk. 3 og i tilfælde af retslig inkasso dækker køber samtlige udgifter. Køber har ikke ret til at tilbageholde betaling eller foretage nogen form for modregning. 

PayOT:    
10% PayOT Bonus på alle ordrer, der er betalt rettidigt til Blue Office.

• Alle kunder hos Blue Office kan optjene PayOT Bonus.
• Der er intet loft for hvor meget PayOT Bonus kunder kan optjene.
• PayOT Bonus anvendes samme år som det er optjent.
• Alle PayOT Bonus saldoer nulstilles ved årsskiftet.
• Se hvilke PayOT produkter der kan købes for optjent bonus her.
• PayOT Bonus beregnes ud fra ordreværdi excl. moms på faktura, hvor der beregnes 10% af hver hele 100 kroner. ( eks. 1000 kr. ekskl. moms i ordreværdi bliver til 100 PayOT Bonus Point -  evt. rabatter vil være fratrukket ordreværdi).
• PayOT Bonus opdateres efter forfaldsdato. 
• PayOT produkter skal bestilles på en særskilt ordre med PayOT Bonus som betalingsmiddel, men leveres sammen med næste ordre.
• For hvert PayOT produkt der bestilles modregnes PayOT Bonus saldoen.

Optjent PayOT Bonus kan anvendes, når der er optjent minimum Bonus pålydende 200 point.

Annullering, ændring eller udsættelse af ordre:
Det er muligt ved skriftlig henvendelse til kundeservice,  at annullere, ændre eller udsætte en ordre inden et køb er endeligt. 
Dvs. inden Blue Office  skriftlig har bekræftet ordren ved, at fremsende en ordrebekræftelse.  Herefter kan ordren ikke  annulleres, ændres eller udsættes af køber.

Returpolitik: 
Skulle køber fortryde sit køb hos Blue Office bedes køber rette skriftlig henvendelse til kundeservice indenfor 5 hverdage efter levering (venligst udfyld en RMA-Label Anmodning).

Herefter vil køber pr. mail modtage en gyldig RMA-label og retur-instruktioner.  Returvarer skal være i hænde hos Blue Office senest 5 hverdage efter  modtaget gyldig RMA-label.

Alle returforsendelser, også ved flere kolli, skal være forsynet med synligt påsat RMA-label. I modsat fald vil forsendelsen blive afvist ved modtagelsen. 
Returvarer skal returneres i ubrugt, ubeskadiget og i original salgsbar emballage uden påtrykninger eller uautoriseret labels af nogen art.

Segl på software må ikke være brudt. 

Skaffevarer tages ikke retur.

Levnedsmidler tages ikke retur i henhold til fødevareloven omkring krav til holdbarstid og forsvarlig opbevaring - køber er ansvarlig for risiko når levnedsmidler er overdraget. 

Blue Office påtager sig intet ansvar for returneringer uden aftale. Eventuelle returneringer uden aftale vil ikke blive tilbagesendt, men kasseret uden varsel. 

Vær opmærksom på, at køber er ansvarlig for retur og at alle omkostninger inkl. risiko ved retur afholdes af køber.

Ved senere returneringer forbeholder Blue Office sig ret til, at afvise forsendelsen såvel som godkendelse af kreditnota.

Kompensation:
Fortrudt køb med en værdi på under kr. 199,- ekskl. moms pr. enhed  vil ej krediteres, dog vil kundeservice aftale en kompensationsrabat på fremtidige køb.

Kreditnota:        
En gyldig RMA-label er ikke en automatisk godkendelse af kreditering af retur varer. En godkendelse af kreditering tager typisk 5 hverdage og ved kreditering debiteres administrationsgebyr pålydende 15% af købets værdi.

Kreditnota godkendelse af varer købt & betalt med PayOT Bonus vil fremgå på bonus konto.

Vedr. blæk- og laserpatroner: Er holdbarhedsdatoen mindre end 6 måneder til udløbsdato eller er der andet, der kan påvirke et gensalg, vil en RMA-label ikke udløse kreditnota.
Varerne kasseres ubetinget af Blue Office og uden varsel.

Reklamation:
Alle varer købt hos Blue Office er i henhold til dansk lovgivning dækket af 2 års reklamationsret. Det er dog en forudsætning, at fejl eller mangler, der reklameres over ikke er opstået som følge af
købers fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Køber kan kun efter aftale med kundeservice returnere reklamationsvarer (venligst udfyld en RMA-Label Anmodning).

Sørg altid for at returneret reklamationsvarer bliver forsvarligt emballeret og påført gyldig RMA-label fra Blue Office. Kreditering kan kun ske såfremt varen returneres i hel, original emballage.
Emballagen må ikke på anden måde mærkes eller beskadiges af køber.

Defekte varer:
Har Blue Office leveret defekte varer bedes køber omgående (inden for 1 døgn efter levering) rette henvendelse til kundeservice (venligst udfyld en RMA-Label Anmodning) for at kunne returnere og efterfølgende modtage ombytningsvarer.
Defekte varer med en værdi på under kr. 199,- excl. moms  pr. enhed ombyttes ikke, men der imod krediteres.

Vedr. defekte blæk- og laserpatroner: En betingelse for at opnå kreditering er, at der vedlægges udskriftsprøve fra toner- eller blækpatron. Kontrollér, at toner / patron ikke er tom eller forsøgt
genopfyldt, samt at varen er købt hos Blue Office.

Bemærk venligst! Der er særlige regler for håndtering af defekte produkter på følgende brands:  Brother, Canon, Contour, Dymo, Fellowes, HP, Imation, Konica Minolta, Logitech, Mousetrapper, Oki, Olivetti, Verbatim og Xerox.

Fejlekspederede varer:
Har Blue Office leveret forkerte varer, forkert antal eller mangler der varer i forhold til følgeseddel, bedes køber omgående (inden for 1 døgn efter levering)  rette henvendelse til kundeservice.
Venligst udfyld en RMA-Label Anmodning.  Kundeservice aftaler herefter med køber, hvordan sagen nemmest bringes i orden.

Transportskadede varer:
Skulle en forsendelse ved ankomsten til købers adresse vise ydre tegn på skader, skal køber omgående reklamere til transportøren , samt kvittere for varerne med en  bemærkning på kvittering
om hvilke antal colli, der  er modtaget med forbehold. 

Kundeservice skal have besked om transportskadede varer fra Blue Office inden klokken 16:00 samme dag som de er modtaget.

Venligst udfyld en RMA-Label Anmodning, for at en ombytning/erstatning kan godkendes.

Cookies:
Blue Office anvender ”cookies”, der er en tekstfil, som gemmes på website besøgendes computer, mobil el. tilsvarende med det formål at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik, herunder forbedre brugervenligheden og målrette annoncer. Blue Office Cookies indeholder ikke skadelig kode som f.eks. virus.

Det er selvfølgelig muligt at slette eller blokere for cookies. Se vejledning: 

Slet cookies på Microsoft Internet Explorer

Slet cookies på Mozilla Firefox Browser

Slet cookies på Google Chrome Browser

Slet cookies på Safari Browser

Sikkerhed:
Blue Office benytter SSL teknologien (Secure Sockets Layer) og opbevarer firma  oplysninger med størst mulig sikkerhed. Firma oplysninger videregives kun i det omfang, der er nødvendigt for samhandlen.

GDPR:

Blue Office opbevarer udelukkende oplysninger som anses nødvendigt for at imødekomme enhver samhandelens købsbehov.

Dine rettigheder efter databeskyttelsesloven

I forbindelse med behandling af dine personoplysninger har du følgende rettigheder:

Retten til at modtage oplysning om behandling af dine personoplysninger.
Retten til indsigt i dine personoplysninger.
Retten til at få urigtige personoplysninger berigtiget.
Retten til at få dine personoplysninger slettet.
Retten til at gøre indsigelse mod at personoplysninger anvendes til direkte markedsføring.
Retten til at gøre indsigelse mod automatiske individuelle afgørelser, herunder profilering. 
Retten til at flytte dine personoplysninger (dataportibilitet).

Alle ovenstående rettigheder håndteres manuelt ved henvendelse til vores kundeservice.

Blue Office kan afvise anmodninger der modstrider lovkrav om opbevaringsfristen og for indberetning af regnskabsmæssig bevægelse til Skat.

En oprettet kundekonto behandles med status som enten Aktiv (en kundekonto med regnskabsmæssig bevægelse) eller Inaktiv (en kundekonto uden regnskabsmæssig bevægelse).

Aktive kundekontoer ajourføres løbende og alle data opbevares så længe der er regnskabsmæssig bevægelse på kontoen. I tilfælde af at en aktiv kundekonto er uden regnskabsmæssig bevægelse i 36 sammenhængende måneder ændres kundekontoens status til Inaktiv -  Inaktive kundekontoer uden købsaktivitet i 24 sammenhængende måneder bliver der imod slettet, da disse firmaoplysninger må anses som ikke længere relevant for Blue Office at opbevare.

I henhold til person-data loven må vi kun sende nyhedsbreve og andet markedsføringsmateriale hvis vi har dit samtykke.

Når en kundekonto er tilmeldt modtagelse af nyhedsbrev leveres en gave sammen med næste ordre¹ Man kan tilmelde og framelde sig alle de gange man vil, men man kan kun modtage en gave en gang.

¹Når du køber for minimum 399 kr. ekskl. moms lægger vi en gave i din indkøbskurv.